środa, 13 października 2021

Warsztaty w Zielinie

 Warsztaty zostały zorganizowane dla grona pedagogicznego, które wyróżnia się kreatywnością i chęcią doskonalenia z zakresu innowacyjnych metod nauczania.

Podczas szkolenia nauczyciele zapoznali się z metodą Design Thinking, jej etapami a później próbowali swoich sił w wyzwaniu dotyczącym przygotowania zadania ruchowego, dzięki któremu można powtórzyć materiał.

Nauczyciele pracowali w grupach a następnie omawialiśmy przygotowane rozwiązania oraz odczucia przy każdym z etapów DT.




Efekty pracy grupowej:

1. grupa - uczniowie powtarzają części mowy z języka polskiego. Nauczyciel wspólnie z uczniami ustala ruch lub gest np. jeśli nauczyciel wymówi rzeczownik uczniowie podnoszą prawą rękę do góry; jeśli czasownik uczniowie kładą głowę na ławce; jeśli przymiotnik uczniowie schylają się. Po kilku słowach wypowiedzianych przez nauczyciela uczniowie kolejno mówią swój wyraz i sprawdzają wykonanie ruchu przez pozostałych uczniów.

2. grupa- utrwalanie nazw miesięcy po angielsku  tzw. żywe memory. Dwie osoby z klasy wychodzą; pozostałe dobierają się parami i ustalają który lubią miesiąc. Po sprawdzeniu, że żaden się nie powtarza, zmieniają miejsca ustawienia i zapraszają osoby do klasy.

Pierwsza z nich zadaje pytanie "Który lubisz miesiąc?" Po uzyskaniu odpowiedzi druga osoba zadaje to samo pytanie innej osobie. Jeśli uda się znaleźć parę ta osoba pyta dalej. Wygrywa ta osoba, która znajdzie więcej par.

3. grupa-utrwalanie liczb parzystych i nieparzystych w edukacji wczesnoszkolnej. Uczniowie stają w kółeczku. Jeśli nauczyciel powie liczbę parzystą kolejny będzie uczeń stojący po prawej stronie, jeśli nieparzystą uczeń po lewej i w ten sposób odbywa się cała gra. Uczniowie muszą być bardzo skoncentrowani słuchać jaka liczbę mówi osoba przed nimi- jeśli parzystą ruch odbywa się w prawo jeśli nieparzystą ruch odbywa się w lewo.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz